Лікування карієсу

Карієс - найбільш поширене захворювання порожнини рота. Лікування карієсу в стоматології на Лівобережній в Києві проводиться із застосуванням хорошої анестезії при необхідності в залежності від випадку і якісних світлотверднучих пломб.

Лікування карієсу

Карієс - це складний і прогресуючий патологічний процес, що руйнує тверді тканини зуба і розвивається внаслідок впливу на нього внутрішніх і зовнішніх факторів. Прямим збудником хвороби є карієсогенні мікроорганізми. Вони виділяють шкідливі кислоти, які роз'їдають спочатку неорганічну складову емалі, потім її органічну частину і проникають в дентин, утворюючи каріозну порожнину. Якщо не лікувати карієс, виникають запальні ускладнення з боку пульпи і періодонта. Наявності одних бактерій для появи каріозного вогнища недостатньо, так як вони є в роті кожної людини і вважаються умовно-патогенними. При певних умовах, наприклад, поганій гігієні, зловживанні солодким або слабкому імунітеті, мікроби активно розмножуються і вимивають з емалі мінерали. Цей процес називається демінералізацією. Поступово каріозна порожнина поширюється і охоплює майже всі тканини зуба.

Вилікувати карієс можна на будь-якому етапі, проте чим пізніше пацієнт звернеться до стоматолога, тим складніше процес лікування. Спочатку опишемо стадії розвитку каріозного процесу, після чого розповімо про способи лікування глибокого карієсу. Початкова стадія карієсу-це стадія білої плями, воно є ділянкою демінералізації емалі. Внутрішні тканини зуба поки захищені від бактерій. Людина не відчуває дискомфорту і навіть не знає про розвиток патології. Виявити її на цьому етапі можна тільки в ході профілактичного огляду. Однак не всі люди відвідують стоматолога кожні півроку, тому карієс на першій стадії виявляють рідко.

Друга стадія каріозного ураження називається поверхневою. Каріозний процес продовжує руйнувати емаль, але ще поки не переходить на тверді тканини. Біла пляма темніє, стає коричневим кольором або жовтим. Його можна помітити неозброєним оком, особливо якщо воно знаходиться на зовнішній стороні переднього зуба. З'являються і перші суб'єктивні ознаки захворювання: відчувається дискомфорт після вживання солодкої або кислої їжі. Карієсогенні мікроби живуть за рахунок вуглеводів. Чим більше людина їсть солодощів, тим більше бактерій розмножується в ротовій порожнині. Через це карієс продовжує прогресувати.

Третя, або середня стадія каріозного процесу супроводжується ураженням твердих тканин зуба, всередину яких проникають карієсогенні мікроби. Утворюється лунка коричневого кольору, в якій розмножуються бактерії. Уражений карієсом зуб болісно реагує не тільки на солодку їжу, але і на кислі, холодні і гарячі продукти. Біль може виникнути навіть через холодне повітря, що потрапив в порожнину рота. Больові відчуття зазвичай короткочасні і швидко проходять, варто усунути подразник. З'являється ще один симптом-неприємний запах з рота. Четверта стадія-це глибокий карієс, що переходить в пульпіт і вимагає очищення і пломбування зубних каналів.

Лікування карієсу ціна

Ціна лікування карієсу для постійних зубів варіюється від 500 грн, залежно від стадії ураження зуба. Приблизно такі ж ціни на лікування постійних зубів. Також ми радимо робити КТ або панорамний знімок перед прийомом.

Лікування карієсу у дітей

Лікування карієсу молочних зубів у дітей вимагає від стоматолога трохи інших методик і матеріалів для заповнення каріозної порожнини. Лікування карієсу як у дітей, так і у дорослих, проводиться за наступним алгоритмом:

1. Введення місцевої анестезії-провідникової або інфільтраційної при необхідності.

2. Видалення бором відмерлих тканин, підготовка зуба до пломбування.

3. Установка лікувальної прокладки з адгезивних матеріалів.

4. Установка пломби.

5. Шліфування та полірування.

Лікування карієсу у дітей раннього віку здійснюється без свердління щадними методами: фторуванням і методом інфільтрації (препаратом Icon (Айкон). Для видалення глибокого карієсу у дітей до 3 років застосовують пломбування склоіономерним цементом або фотополімерним композитом. Якщо маленький пацієнт занадто бурхливо реагує на лікування, лікар може рекомендувати ввести загальний наркоз або седацію. У кабінеті, де проводиться лікування дітей, барвиста колірна гамма, є іграшки, на екрані під час лікування показують мультфільми - наймлижчим часом.